7 tipů, kterými ZDRAVÍ A POHODA pomůže zvýšit prodeje

23 čvn 2021

Vypuknutí koronaviru mělo zásadní dopad na spotřebitele a změnilo způsob jejich života, stravování i způsob nákupování. Nyní se lidé po celém světě více než kdy jindy věnují svému zdraví. A ve zdravém životním stylu hraje zdravé jídlo zásadní roli.

Co je podle spotřebitelů zdravý produkt? V průzkumu z roku 2019 šlo hlavně o odstranění přísad: méně cukru, méně tuku, méně soli. Dnes jde o současné odstranění nežádoucích přísad a přidání takzvaných "power" přísad, které jsou považovány za zdravé a chutné zároveň. Na základě poznatků pocházejících z našeho neustále probíhajícího globálního výzkumu Taste Tomorrow víme, že spotřebitelé po celém světě hledají sladké pekařské a cukrářské výrobky s vyšším obsahem ovoce, nižším obsahem cukru a tuku. Vyhledávají také chleby s velkým množstvím zrn a vyšším obsahem vlákniny. To posiluje již existující trendy pozorované před krizí.

Pro pekaře a cukráře to vytváří příležitost k využití tohoto trendu, což znamená potřebu přehodnotit nabídku produktů a výrobní procesy. I když se může zdát, že v této záležitosti je potřeba hluboké znalosti v oblasti lidské výživy, odpověď nemusí být vždy složitá. Máme pro Vás několik tipů, které Vám na této cestě pomohou:

 

Přidejte zrna

Podle našeho průzkumu Taste Tomorrow 60 % spotřebitelů věří, že přidání ingrediencí, jako je celozrnná složka, do potravin je zdravější, zatímco více než 30 % dokonce hledá zrna ve složení. Chleby, které mají vysoký obsah vlákniny a jsou bohaté na zrna, jsou považovány za zdravé pekařské zboží číslo jedna. Spotřebitelé nepopiratelně chápou zdravotní benefity spojené s konzumací celozrnných produktů. Navíc, zrna dodávají pekařským výrobkům extra chuť a strukturu. Proč je tedy nepřidat i do sladkých výrobků jako jsou muffiny a croissanty?

 

 

Přidejte ovoce

I když zdraví má pro spotřebitele na celém světě stále větší význam, nikdy by to nemělo být na úkor chuti. Spotřebitelé chtějí produkty, které jsou chutné a zdravé zároveň. V době „nového normálu“ má 67 % spotřebitelů tendenci nakupovat více malých dobrot, a to i přes obtížné finanční časy. Věříme, že přidání ovoce do pekařských výrobků je odpovědí. Spotřebitelé vědí, že ovoce je pro ně dobré, a 76 % věří, že ovocné náplně přenášejí sladké pečivo na zdravější úroveň. Přidejte do koláče další kousek ovoce a udělejte z něj dovolené potěšení.

 

 

Transparentnost

Spotřebitelé chtějí transparentnost od pole po vidličku. Více než kdykoli předtím chtějí být informováni nejen o produktu a jeho složkách, ale chtějí vědět i to, odkud své ingredience získáváte, jak své produkty vyrábíte a jaké techniky při tom používáte. Buďte tedy otevření ohledně ingrediencí, které používáte, a sdílejte své skutečné řemeslné zpracování!

Senior Latin American couple buying bread at the bakery wearing facemasks during the COVID-19 pandemic - reopening of businesses

 

 

Kváskový chleba

Zpráva o trendech naznačuje, že od začátku pandemie došlo k pětinásobnému zvýšení vyhledávání výrazu „kvásek“  na Googlu. Spotřebitelé znovu objevují kváskový chléb z různých důvodů: nejen že skvěle chutná, ale je také považován za zdravější. Máte již ve svém portfoliu kváskový chléb?

 

 

Menší porce

Zdraví není jen o přidávání nebo odebírání přísad, ale také o emocionální pohodě člověka. Nabídněte menší porci nebo mini verzi populárního sladkého pečiva jako dokonalý lék na pocit nepohody. Tímto způsobem se spotřebitelé nemusí připravovat o chvíle potěšení!

 

 

Rostlinný původ

Během prvního Covid-19 lockdownu provedl IPSOS průzkum s 28 000 lidmi na celém světě: 79 % těchto spotřebitelů uvedlo, že budou hledat produkty, které jsou zdravější a lepší pro životní prostředí. Díky tomu jsou rostlinné alternativy řešením jejich přání. Zavedení a propagace pečiva na rostlinné bázi bude skvělou reakcí na tento trend.

 

 

Komunikace

Stále více spotřebitelů plánuje nákupy pečiva v řemeslné pekárně. Řemeslné obchody jsou považovány za nejdůvěryhodnější nákupní místo pokud jde o hygienu a bezpečnost potravin. Je důležité, aby zákazníci věděli, že ve Vašem obchodě máte k dispozici zdravější možnosti. Dejte vědět, které pečivo je plné zrn, řekněte jim, že pracujete pouze s těmi nejlepšími a nejjednoduššími ingrediencemi, že k dovolenému mlsání použijete nějaké to ovoce navíc.

Existuje několik způsobů, jak správné komunikace dosáhnout:

  • Sdělte na svých sociálních sítích a ve svém obchodě, že chcete svým zákazníkům přispět ke zdraví a pohodě, aniž byste museli dělat kompromisy ohledně skvělé chuti a celkové kvality Vašeho pečiva.
  • Přidejte jednoduchou poznámku k výrobkům, které jsou nabité zrny nebo nějakým extra ovocem. Nebojte se zvýraznit pečivo, které je "lepší".
  • Položky rostlinného původu označte obrázkem, visačkou nebo malou cedulkou.
  • Propagujte tyto lepší produkty, na svém webu a sociálních sítích. Zaslouží si zvláštní pozornost.

Lidé po celém světě se snaží žít zdravěji. Proto se ve společnosti Puratos snažíme inovovat a nabízet každý den zdravější řešení a podporovat pekaře a cukráře v tom, aby dělali totéž. Spolu s Vámi můžeme mít naše snažení větší dopad.

Prozkoumejte náš koncept Zdraví a pohoda a získejte další inspiraci.