Tipy a triky na Valentýna pro pekaře a cukráře

25 led 2023

Valentine's Day
Article
Inspiration

Mnoho věcí se mění, ale role sladkostí, cukrářských kreací a čokolád na Valentýna zůstává. 14. únor je fantastická příležitost pro pekaře, cukráře a čokolatiéry, aby získali zákazníky nové a potěšili ty věrné.

Tento den je pro spotřebitele nejlepší záminkou k nákupu sladkého pečiva, cukrářských a čokoládových výtvorů. Každý hledá něco jedinečného, aby mohl potěšit své blízké.

V posledních letech jsme viděli, že svátek sv. Valentýna již není jen pro zamilované dvojice, ale že se tento koncept stále více rozšiřuje i na skupiny blízkých přátel a členy rodiny. Je to tedy skvělá příležitost, jak se ukázat a nabídnout lahodné dárky, které zahřejí u srdce!

PŘED TÍMTO RUŠNÝM OBDOBÍM JSME PŘIPRAVILI 5 TIPŮ A TRIKŮ, KTERÉ VÁM POMOHOU PROMĚNIT LETOŠNÍ VALENTÝNSKOU SEZÓNU VE VELMI ÚSPĚŠNOU:

1. Nabídněte svým zákazníkům nové a jedinečné výrobky.

Spotřebitelský průzkum Taste Tomorrow ukázal, že 59 % spotřebitelů souhlasí s tím, že krásně vypadající potraviny jsou chutnější. 

Spotřebitelé také stále více hledají zábavné, nečekané výrobky, často inspirované třeba příspěvky ze sociálních sítí. To znamená přemýšlet nad rámec obvyklého tématu srdce a květin. Potěšte své zákazníky jedinečnými a kreativními sladkými věcmi a očekávejte, že se třeba i pochlubí Vašimi originálními výtvory na sociálních médiích.

Chuť samozřejmě zůstává klíčovým motivátorem pro spotřebitele při nákupu cukrářského a sladkého pečiva. Víme, že 60 % spotřebitelů má velký zájem vyzkoušet novou chuť nebo kombinaci neobvyklých chutí, což je další nárůst oproti předchozím letům. Poznatky však také ukazují, že spotřebitelé chtějí zkoušet novinky, 67 % u nich ale očekává nějaký známý a ověřený prvek. Textura je dalším důležitým faktorem, který je třeba vzít v úvahu - 2 ze 3 spotřebitelů by rádi vyzkoušeli potraviny s novou odlišnou texturou.

Inovace jsou proto vítány, ale musí stavět na silné tradici řemeslné zručnosti, zkušenosti a znalosti, které spotřebitelé přijmou.

V této sezóně vám chceme pomoci udělat radost všem spotřebitelům: těm, kteří hledají známé klasické cukrářské výtvory, těm, kteří hledají sladkosti, které jsou zdravější, stejně jako těm, kteří dbají na udržitelnost a ochranu planety.

2. Být online je velmi důležité - pomůže to Vašim zákazníkům při hledání nejlepšího sladkého dárku.

Podle Taste Tomorrow došlo od loňského roku k 70% nárůstu online nákupů pečiva. Tento posun, který možná začal z nutnosti, se rychle změnil v pokračující očekávání. 2 z 5 spotřebitelů si již v loňském roce alespoň jednou objednali své pečivo, koláče nebo dorty a zákusky online, přičemž podobný počet vyjádřil zájem tak učinit i v budoucnu. Dnes, jako nikdy předtím, je pro vaši firmu nesmírně cenné být online a nabízet objednávkové a doručovací služby.

Spousta lidí začíná online hledat nápady na dárky na Valentýna týdny dopředu. 47 % spotřebitelů se rádo inspiruje nabídkou místních obchodů, které zahlédnou online. Nenechte si ujít příležitost propagovat své krásné sezónní pečivo a cukrářské výtvory v dostatečném předstihu! Možnost zadávat objednávky v předstihu on-line Vás může také odlišit od konkurence. A pro zapomnětlivé lidi a prokrastinátory může být vaše přítomnost na sítích rozhodující při hledání valentýnských dárků na poslední chvíli.

Chcete začít prodávat online a nevíte, kde začít? Objevte mnoho zasvěcených tipů v tomto článku. Podívejte se pro inspiraci také na Bakeronline, naši technologii, která umožňuje pekařům vytvořit personalizovaný internetový obchod, což Vám velmi usnadňuje prodej Vašich produktů online.

3. Přilákejte více Valentýnských zákazníků tím, že ozdobíte svou pekárnu.

Sezónní merchandising a dekorace jsou skvělým způsobem, jak přilákat nové zákazníky, zvýšit zisky a vytvořit image vašich prodejen. Vynaložení trochu úsilí navíc na zlepšení vizuálního dojmu, sezónní dekorace a účelné nebo atraktivní balení se může vyplatit.

Výzdoba Vašeho obchodu v dostatečném předstihu také připomene Vašim zákazníkům, aby u Vás zadali své objednávky včas. 

Abychom Vám pomohli s výzdobou obchodu na Valentýna, připravili jsme několik krásných plakátů, samolepek a mnoho dalšího.

Stáhněte si dekoraci obchodu na Valentýna zde ZDARMA:

4. Pomozte svým zákazníkům proměnit Valentýna v opravdu speciální den.

  • Řemeslná zručnost a osobní přístup jsou hlavními motivátory pro lidi, kteří nakupují u řemeslných pekařů, cukrářů a čokolatiérů. A přestože více lidí nakupuje online, 77 % spotřebitelů si nepřeje, aby kamenné obchody zmizely. Den svatého Valentýna je perfektní příležitostí udělat něco navíc, abyste ukázali, jak moc vám záleží na zákaznících ve Vašich obchodech. Zde je několik nápadů: 

Kolem krabic si zavažte elegantní červené stuhy a přidejte jednoduché valentýnské visačky, které lze také použít jako karty. Kupující dárků na poslední chvíli vás budou za toto vylepšení a úsporu času milovat a oceňovat. 

Domluvte se na spolupráci se sousedním květinářstvím a prozkoumejte možnosti vzájemné podpory a přeprodeje zboží. Proč nenabídnout květiny k prodeji ve Vaší pekárně? Se sladkostmi a růžemi v rukou budou Vaši zákazníci navždy věrní vašemu obchodu. 

Podělte se o svůj osobní příběh, který se skrývá za Vašimi valentýnskými kreacemi. Možná můžete své zákazníky inspirovat nějakým romantickým příběhem. Nakonec jsou spotřebitelé přitahováni nejen řemeslným zpracováním, ale také Vaším osobním přístupem.

Potřebujete inspiraci na valentýnská přání? Stáhněte si šablonu, kterou jsme pro vás vytvořili!

5. Přidejte další příležitosti k oslavě Dne lásky.

Snad nejdůležitější vztah v životě je ten, který máte sami se sebou. Valentýn není důvodem, abyste zapomněli na sebe. Povzbuďte své zákazníky, aby na sebe byli hodní v den, kdy by jinak mohli být nespokojení a otupělí. 

Nebo se přidejte k trendu Galentinova dne, který se slaví 13. února: den, kdy ženy oslavují své přátelství se svými přítelkyněmi. Tímto způsobem vytvoříte více příležitostí k propagaci a prodeji sladkého pečiva.

Doufáme, že jsme vás inspirovali několika nápady a přejeme vám skvělou přípravu na nadcházejícího Valentýna. Máte-li jakékoli dotazy nebo potřebujete pomoc, neváhejte se obrátit na jednoho z našich zástupců.