3 textury které poutají pozornost

Díky Taste Tomorrow nabízíme nepřetržitou podporu a inspiraci potravinářskému průmyslu, poháněnou komplexními a neustále dostupnými spotřebitelskými analýzami. Podle našich nejnovějších údajů se textura a konzistence stala ústředním bodem pro spotřebitele. Od koblih plněných lepkavou gumovou náplní až po vločkovité XXL croissanty a ultra nadýchané briošky!

Využijte inovativní populární textury a inspirujte se těmito 3 smyslovými zážitky:

1. Žvýkací textura

Trochu více sousta pro delší a unikátní pocit v každém soustu.

Velmi populární recept od New York Times Cooking na karamelové sušenky gochujang se po zveřejnění rychle stal populárním. Nejen díky kombinaci pikatní a sladké příchutě, ale především kvůli lahodné textuře: křupavé zvenku a žvýkavé uvnitř. Zatímco žvýkací textury tradičně nebudili velký zájem v evropské kuchyni, popularita žvýkacího pečiva je nyní na vzestupu. Poptávka po kouign-amann, mochi koblihách a Pao de Queijo (brazilský sýrový chléb) dokazuje vyvíjející se preference spotřebitelů a touhu po rozmanitějších a zajímavějších chuťových zážitcích.

 

Zejména v USA, Velké Británii, Kanadě, Indii a Austrálii láska ke žvýkacímu pečivu roste. Tento posun částečně vyplynul z globálních kulinářských vlivů, jako například japonské mochi, tchajwanský bubble tea a indonéské kue lapis. Přitažlivost žvýkacích textur spočívá v jejich schopnosti poskytnout delší a příjemnější zážitek z jídla.

Dalším argumentem pro vznik žvýkacích textur je obliba klasického canelé. Toto typické francouzské pečivo s křupavou spálenou karamelovou kůrkou a žvýkacím vnitřkem dostalo v korejských pekárnách vylepšení. Začali přidávat náplň do canelé, aby vytvořili vylepšenou texturu a příchuť. Trend, který si našel cestu do pekáren, jako je Kudo v Melbourne, kde se prodávají plněné canelé v zajímavých příchutích jako pandan & taro, Ferrero Rocher, matcha a jasmínový čaj s broskví a malinou.

2. Jemná textura

Jemné vrstvy nabízejí maximální požitek.

Je něco uspokojivějšího než jemně nadýchaný rohlík? Zlatý zevnějšek popraská a odhalí nekonečné vrstvy máslového, vločkovitého pečiva. Přitažlivost jemné textury spočívá v její nadýchané, vrstvené konzistenci, která se bez námahy drolí nebo tříští, když se do ní zakousnete, a vytváří tak příjemný chuťový zážitek. Tato jedinečná textura zlepšuje celkový zážitek z jídla tím, že dodává chutím komplexnost, hloubku a zároveň zapojuje smysly svými vizuálními a hmatovými kvalitami.

V současné době je online publikum uchváceno masivním XXL croissantem za 25 liber. Díky obrovské velikosti výtvoru Philippa Conticiniho oje také extra nadýchaný. Dalším trendem je také plochý croissant nebo rozbitý croissant, který původně pocházel z Korei, ale nyní si našel cestu i přes oceán. Nevařené těsto se obalí v cukru a vloží mezi dva plechy, aby vytvořilo plochý a křupavý karamelizovaný povrch, který se pak máčí v čokoládě. A dav šílí!

Ale přitažlivost zajímavé textury lze nalézt i v dalších aplikacích. Zaznamenáváme také slané palmier s náplní, jako je slanina, sýr, pesto nebo karamelizovaná cibulka. Popularita palačinek s jarní cibulkou je dalším příkladem, stejně jako obrácené dorty z listového těsta. Každá z těchto pochoutek uchvátí spotřebitele vizuální přitažlivostí nekonečných vrstev a neuvěřitelným pocitem, když se do nich zakousnete.

3. Kombinace textur

Nečakaná kombinace láká nové zákazníky.

Kombinovaná textura je kategorií produktů sama o sobě, ale předchozí trendy byly obvykle zaměřeny na formát, podívejte se na: cruffincroffle a mochidonut, které si hrají se specifickým tvarem pekařského výtvoru. V současné době zažíváme posun směrem k hybridům, které spojují protichůdné textury.

Vezměte si croissant z cookie těsta, neboli „crookie“. Tento trend představuje klasický croissant v nové podobě. Inovace pochází z kombinace croissantu s napůl upečeným těstem na sušenky s čokoládou. Vláčný croissant plněný tužším těstem sušenky a křupavými čokoládovými lupínky.

Totéž platí pro Pizza Cupcake, , který lze nalézt na pultech supermarketů po celých USA po vystoupení v televizní show Shark Tank. Slaná svačina je na obalu produktu popsána jako „nadýchaná, máslová, těstovitá“, ale marketing se zaměřuje na jiný texturní aspekt: ​​masivní sýr. Oba tyto pekařské výtvory jsou výsledkem kombinace textur a snaží se spotřebitelům nabídnout příjemný a nečekaný zážitek z jídla.

Mileniálové nakupují podle textury

Zdá se, že nejdůležitějším publikem pro chléb, čokoládu a cukrárny zaměřené na texturu jsou mileniálové, v tomto ohledu nejdobrodružnější generace. Podle výzkumu Innova Market Insights 68 % mileniálů uvádí, že textura ovlivňuje jejich nákupní rozhodnutí, oproti průměru 60 %. Ale textura je obecně velmi důležitá. Téměř polovina spotřebitelů tvrdí, že se „více starají o zážitek z textury než o seznam složek potravinářského produktu“. Ujistěte se tedy, že věnujete zvláštní pozornost křupavosti, tuhosti, hladkosti nebo nadýchanosti Vašeho dalšího výtvoru.

O programu Taste Tomorrow

Taste Tomorrow je největší světový výzkumný ekosystém pro porozumění požadavků spotřebitelů v pekařském, cukrářském a čokoládovém průmyslu. Neustále sledujeme místní a globální chování, postoje a volby zákazníků. Tyto poznatky používáme ke sledování vývoje trendů a odhalování nových příležitostí.

Related Articles

3 nejpopulárnější trendy v potravinářském průmyslu

3 nejpopulárnější potravinářské trendy

Objevte 3 inovativní zajímavé trendy z programu Taste Tomorrow. Od pohodlí řízeného umělou inteligencí přes odvážné propojení značek až po nečekané sladké a slané příchutě.

Nejpopulárnější příchutě z průzkumu Taste Tomorrow

3 nepopulárnější příchutě v cukrářském, pekařském a čokoládovém průmyslu

Odhalte nejnovější chuťové trendy s průzkumem Taste Tomorrow. Objevte 3 populární příchutě, které proměňují nabídku pekáren, cukráren i výrobců čokolády – od prvotřídní klasiky po sladkou, kořeněnou a alkoholovou inspiraci.

3 nejpopulárnější trendy v potravinářském průmyslu

3 nejpopulárnější potravinářské trendy

Objevte 3 inovativní zajímavé trendy z programu Taste Tomorrow. Od pohodlí řízeného umělou inteligencí přes odvážné propojení značek až po nečekané sladké a slané příchutě.