V neustále se vyvíjejícím prostředí pekáren, cukráren a výroby čokolády jsou inovace nesmírně důležité. Přijít se vzrušujícími novými produkty a službami je klíčem k tomu, abychom zaujali co nejvíce zákazníků a získali tak jistou pozici na trhu.
Pochopit a přizpůsobit se novým trendům je velmi důležité pro získání pozice na tomto velmi kompetitivním trhu. To je důvod, proč v našem průzkumu Taste Tomorrow sledujeme neustálé pohyby, které formují náš trh. Sestavili jsme pro vás 3 nejdůležitější trendy, které je dnes třeba mít na paměti při inovaci a vývoji nových produktů.
Jednoduchost a nabídky, kterým spotřebitelé prostě nemohou odolat.
Umělá inteligence přináší revoluci do potravinářského průmyslu. Nejen s nevšedními produkty, jako je nápoj Coca–Cola Y3000 s příchutí a designem balení vygenerovaným umělou inteligencí, ale především v oblasti zákaznického servisu a zpracování dat. Existují obchody využívající nástroje umělé inteligence (AI), které pomáhají předvídat prodeje. Dokonce lze využít AI pro přijímání objednávek a použít její aplikace, které pomáhají řídit prodej. Všechny tyto možnosti zákazníkům usnadňují nákup a Vám umožňují lépe zacílit nabídku produktů.
Jako vizi budoucnosti můžeme použít obchod Aramark 24/7 Quick Eats store v kampusu kanadské univerzity. Tamní studenti, kteří zatouží po občerstvení během náročného nočního studia, mohou kdykoliv vejít do obchodu, vzít si třeba sušenky a jen tak odejít, aniž by museli projít registrem nebo manuálně zaplatit svůj nákup. Jak je to možné? Inovativní obchod bez pokladen, řízený umělou inteligencí vyžaduje nulový počet zaměstnanců a nabízí pohled do budoucnosti maloobchodu s potravinami.
Počet spotřebitelů, kteří chtějí, aby byly obchody mnohem více automatizované, vzrostl z 35 % v roce 2018 na 42 %. Naštěstí pro ně umělá inteligence revolucionizuje oblast stravování a maloobchodu a nabízí bezkonkurenční pohodlí pro celý nákupní proces.
Mnoho prodejen experimentuje s AI technologiemi, aby podpořily silnější spojení zákazníků se značkou. Nejdůležitější zbraní, kterou můžete spotřebitele okouzlit, jsou nabídky na míru, vymyslete exkluzivní menu nebo jednoduše nabídněte kávu s koblihou ve správný čas a na správném místě. Například Starbucks velmi úspěšně používá umělou inteligenci ke zvýšení frekvence návštěv a zvýšení velikosti objednávek prostřednictvím promyšleného programu odměn. Každý měsíc se do programu kávového řetězce připojují miliony nových členů, aby získali speciální nabídky a odměny, díky čemuž je tato technologie výhodná pro všechny.
Nečekané kombinace jsou originální způsob, jak generovat povědomí o vašich produktech s minimální rozpočtem.
Neočekávané spolupráce mezi značkami a firmami přitahují pozornost zákazníků a berou průmysl útokem. Spolupráce, které bychom ještě před pár lety považovali za nemyslitelné, jsou nyní v módě. Spolupráce mezi McDonald’s a kosmetickou značkou? Proč ne, nyní si můžete koupit hranolky a burger s manikúrou. Produkt vydaný těstovinovou značkou Fauchon společně s Heinz kečupem jako vtip? Jistě, seznamte se s TomaCaronem. Čím překvapivější, tím lepší. Tyto nové kombinace dávají tradičním produktům svěží a vzrušující nádech a nabízí spotřebitelům jedinečný a nezapomenutelný zážitek.
Jednalo se o limitovanou kolekci na prodej bylo pouze 57 krabic makaronů s rajčatovým kečupem – tato kolaborace jen potvrzuje osvědčené rčení, že neexistuje špatná reklama. Překvapení nebo šokování spotřebitelů je velmi dobrý způsob, jak získat popularitu na sociálních sítích a oslovit nové publikum.
Pokud spolupracujete s jinou značkou, znamená to, že využíváte i jejich sledovanost a publikum. Díky tomu jsou tyto bláznivé spolupráce chytrým způsobem, jak generovat rozruch a dosah i s menším rozpočtem. Například valentýnské čokolády s brokolicí, které výrobce Tender-Stems vytvořil ve spolupráci s Chococo. Tato myšlenka je tak nečekaná a mimo, že jim dokonce přinesla spoustu zmínek v mediích, což je něco, co pro pěstitele brokolice není tak úplně snadné.
Odvážné a nečekané chuťové zážitky rostou na popularitě
Hranice nabídky pekáren a cukráren se neustále dále posouvají ve snaze zaujmout více zákazníků. Spojení pekařských a cukrářských klasik do unikátních kombinací jako například: cronut – cruffin a brookie jsou dobrým příkladem. Nyní zákazníky lákají ještě odvážnější inovace – neodolatelné spojení sladkých a slaných chutí.
Jídelní řetězec Walk-On’s to se svým burger-koblihovým produktem posouvá ještě dále. Jejich nový Beignet Cheeseburger Sliders spojuje dvě sladké beignety s ručně vyráběnými burgerovými placičkami, slaninou a roztaveným sýrem. Odvážná pikantně-sladká kombinace chutí, která vzdává hold louisianským kořenům značky. Beignets dokonce popráší moučkovým cukrem!
Taste Tomorrow je největší světový výzkumný ekosystém pro porozumění požadavků spotřebitelů v pekařském, cukrářském a čokoládovém průmyslu. Neustále sledujeme místní a globální chování, postoje a volby zákazníků. Tyto poznatky používáme ke sledování vývoje trendů a odhalování nových příležitostí.