STRATEGICKÝ PRŮVODCE PRO POTRAVINÁŘSKÉ ZNAČKY, JAK VYUŽÍT SPOTŘEBITELSKÉ TRENDY ROKU 2024

8 úno 2024

V dynamické oblasti průmyslové výroby potravin není orientace v neustále se měnícím spotřebitelském prostředí jen výzvou, ale také příležitostí k novému definování úspěchu. Na základě poznatků z rozsáhlého spotřebitelského průzkumu Taste Tomorrow představuje Puratos komplexního průvodce speciálně přizpůsobeného průmyslovým výrobcům potravin. Tato příručka poskytuje užitečné tipy, jak se orientovat a prosperovat uprostřed nejžhavějších trendů a požadavků spotřebitelů v oblasti potravin roku 2024, a zajistit, aby vaše značka nejen splnila, ale i předčila očekávání.

DŮLEŽITOST KLASICKÝCH PRVKŮ ROSTE, CHUŤ NA NOVINKY TAKÉ

Podle nejnovějšího spotřebitelského průzkumu Taste Tomorrow se touha po známém prvku při zkoušení nových potravin v roce 2024 zvýšila z 67 % v roce 2021 na 73 % v celosvětovém měřítku. Aby výrobci potravin tento trend využili, mohou do oblíbené klasiky vnést moderní nádech. 

Tento trend je zvláště důležitý pro výrobce pekařství, dortů, sušenek a pečiva, protože tyto produkty jsou standardně spojovány s domovem, nostalgií a pohodlím. Lze jej však aplikovat na mnoho dalších nečekaných kategorií a různými způsoby. Zvažte zavedení limitovaných edicí variací nebo oživení nadčasových oblíbených produktů s moderním nádechem a čerpejte inspiraci z úspěšných příkladů, jako jsou Campbellovy špagety v retro plechovkách. 

Některé značky na tento trend reagují nostalgickými kampaněmi. Mějte na paměti, že velká část současného nostalgického trendu zahrnuje produkty a vzpomínky z 90. let a počátku 20. století a je poháněna mileniály, kteří jsou v nejlepších letech co se týká jejich výdělků. To vám může pomoci určit, která klasika nejvíce rezonuje a poskytnout strategický plán pro inovace, který hladce spojuje tradici s novinkou. 

Příkladným příkladem je nostalgicky laděná kampaň společnosti Pizza Hut, kde si spotřebitelé mohli připomenout své zážitky z dětství prostřednictvím retro hry Pac-Man s rozšířenou realitou, která se objevila na krabicích od pizzy a vytvořila tak nezapomenutelné a poutavé spojení s minulostí.

Ukázkovým příkladem je kampaň Pizza Hut s nostalgickou tématikou, v jejímž rámci mohli zákazníci znovu prožít své dětství prostřednictvím retro hry Pac-Man s rozšířenou realitou, která se objevila na krabicích od pizzy, a vytvořit tak nezapomenutelné a poutavé spojení s minulostí.

TRANSPARENTNÍ INOVACE A UDRŽITELNÉ ZÍSKÁVÁNÍ ZDROJŮ

64 % globálních spotřebitelů aktivně vyhledává udržitelně vyráběné produkty. Tato poptávka je zvláště výrazná na Blízkém východě a v Africe (78 %), Jižní Americe (75 %) a v zemích Asie a Tichomoří (71 %). Pro potravinářské společnosti, které chtějí v roce 2024 vyniknout, je prvořadá transparentnost v oblasti získávání zdrojů a výrobních metod. Aby výrobci průmyslových potravin vynikli a přilákali širší spotřebitelskou základnu, měli by jít ještě dále. Přijměte pravidla etického dodavatelského řetězce, zajistěte spravedlivou odměnu pro zemědělce a pěstujte nestříkané plodiny.

Aby bylo možné tento trend účinně řešit, měli by výrobci průmyslových potravin a výrobci potravin strategicky přizpůsobit své výrobky a obaly:

  • začněte tím, že jasně ukážete závazek k transparentnosti obalů. Podělte se o přímé podrobnosti o tom, odkud pocházejí ingredience a jak jsou získávány se zaměřením na udržitelné postupy. Vzhledem k tomu, že 68 % spotřebitelů se o tyto informace zajímá, mohou je značky potravin využít k získání důvěry spotřebitelů a vyniknout na regálu ve srovnání s konkurencí.
  • Rozšiřte svůj závazek k transparentnosti začleněním globálně žádaného aspektu "místních zdrojů". Významných 65 % spotřebitelů si spojuje potraviny vyrobené z místních surovin s lepším zdravím, což přesahuje pojem pouhé udržitelnosti. Přijetí tohoto aspektu je v souladu s preferencemi spotřebitelů a výrazně zvyšuje přitažlivost vaší značky na konkurenčním trhu.
  • Zadní část obalu je dnes pro mnoho lidí stejně důležitá jako přední část obalu. Spotřebitelé pečlivě kontrolují seznam složek vašeho produktu a očekávají, že uvidí složky, kterým rozumí. Vytváření jasných a stručných etiket je v souladu s vyvíjejícím se myšlením spotřebitelů, zvyšuje přitažlivost produktů a odpovídá trendu "čistšího štítku".

Hledáte potravinářské přísady, které vám umožní mít jasnou etiketu produktu? Objevte naši širokou nabídku řešení zde.

INOVACE POHÁNĚNÉ ROSTLINNÝMI INGREDIENCEMI

Využijte rostoucí poptávku po rostlinných pekařských výrobcích v roce 2024. Významných 56 % spotřebitelů aktivně vyhledává veganské možnosti, přičemž silná dynamika byla pozorována v regionech, jako je Střední východ (74 %), Afrika (74 %), Jižní Amerika (70 %) a Asie a Tichomoří (68 %). tyto přesvědčivé statistiky podtrhují pozoruhodný posun směrem k rostlinným preferencím.

Chcete-li se přizpůsobit tomuto rostoucímu trendu, přetvořte své pekařské bestsellery ve 100% veganském formátu. Prozkoumejte rostlinné alternativy, jako jsou speciální tuky, náhražky vajec, šlehačky, mléčná čokoláda, náplně na bázi smetany a tuku a mléčné alternativy – to vše máme k dispozici v plně rostlinných verzích. Tyto inovativní ingredience poskytují nejen chuť a pohodlí, ale také další výhody. Některé roztoky na rostlinné bázi neobsahují alergeny, zajišťují hygienické postupy a snižují riziko kontaminace potravin. Je pozoruhodné, že přispívají k podstatnému snížení ekologické stopy vašich produktů a apelují na zvýšené ekologické povědomí dnešních spotřebitelů.

Nyní je vhodná chvíle, aby výrobci potravin využili tyto rostlinné možnosti. Vytvářejte lahodné produkty na rostlinné bázi, které rezonují se spotřebiteli, kteří upřednostňují zdraví a planetu. Díky četným výhodám se Vaše pekárna může aktivně podílet na transformačním hnutí směrem k udržitelnosti v pekařském oboru.

Prozkoumejte naši širokou nabídku 100% rostlinných ingrediencí v puratos plant forward, která zahrnuje udržitelnost, zdraví a inovace. 

Zůstaňte v obraze s nejnovějšími spotřebitelskými trendy a humbukem s taste tomorrow!