3 nejžhavější čokoládové trendy pro rok 2024

21 zář 2023

Chocolate
Retail
Industry
Foodservice
Trend
Hospitality
Trend Updates

Předpověď trendů v čokoládovém průmyslu Taste Tomorrow je založena na poznatcích z globálního průzkumu mezi 20 000 spotřebiteli v 50 zemích a na nejnovější analýze online dat s využitím umělé inteligence.

Na jakých čokoládových inovacích byste měli pracovat? V této prognóze pro čokoládový průmysl na rok 2024 upozorňujeme na trendy v čokoládě, které jsou mezi spotřebiteli na celém světě nejoblíbenější nebo se rychle objevují. Výzkum Taste Tomorrow poskytuje vhled do přání spotřebitelů a jejich motivací, které můžete využít k tomu, abyste si udrželi náskok před konkurencí.

Toto jsou 3 nejžhavější trendy, které ovlivní čokoládový průmysl v roce 2024:

  • Mood Food 
  • Udržitelné zemědělství
  • Rostlinná výroba

Tyto trendy mají svůj základ v rozsáhlém výzkumu, který provedla společnost Taste Tomorrow, přední spotřebitelský výzkumný program v oblasti pekařství, cukrářství a čokolády. Ten stanovuje celosvětové měřítko a shromažďuje poznatky od 20 000 spotřebitelů z 50 zemí. Naše osobitá metodika kombinuje důkladné spotřebitelské průzkumy s pokročilým sledováním online vždy za použití nejnovějších technik sémantické umělé inteligence, čímž odhaluje základní potřeby a motivace spotřebitelů, které jsou hnací silou těchto trendů.

Výzkum je založen na 3 pilířích: 

Umelá intelifence a práce s daty - nepřetržitá analýza konverzací, vyhledávání a zmínek na sociálních sítích v 9 jazycích, která odhaluje signály nových trendů a předpovídá trajektorii jejich růstu.

Celosvětový průzkum mezi spotřebiteli - lidská kulturní inteligence, která je nepostradatelná pro dekódování toho, jaké potřeby, motivace a narativy spotřebitelů jsou základem jednotlivých trendů. 

Rámec trendů - naši odborníci na spotřebitele používají celosvětově konzistentní optiku, která dává smysl celému ekosystému trendů 

Zjistěte více o metodách předpovědi trendů společnosti Taste Tomorrow.

Připravte se na rok 2024 díky těmto 3 trendům, které ovlivňují čokoládový průmysl:

1. Mood Food

Svačina na odbourání stresu

Mnoho spotřebitelů považuje čokoládu za nezbytnou součást zdravé výživy. Zvláště v dnešní době, kdy je pozitivní nálada považována za součást dobrého zdraví, se jídlo, které vás potěší, stává svatým grálem. Složky, které přispívají k celkové pohodě tím, že zvedají náladu - jako je čokoláda -, jsou velmi vyhledávané: 65 % spotřebitelů na celém světě vyhledává potraviny, které přispívají k duševnímu zdraví. Zájem však skutečně stoupá na Blízkém východě a v Africe (82 %) a v Jižní Americe (81 %).

Zvláště důležité je zvládání úzkosti a snižování stresu. Některé výzkumy naznačují, že flavonoly - rostlinné sloučeniny s antioxidačními vlastnostmi - obsažené v hořké čokoládě mohou příznivě ovlivňovat funkci mozku, takže je snazší zvládat stresové situace. Jiné studie ukázaly, že konzumace výrobků bohatých na kakao může krátkodobě zlepšit náladu. Ale kromě všech vědeckých důkazů každý milovník čokolády samozřejmě už dávno ví, jak uklidňující může být vychutnávat si tu lahodnou chuť, která zahřeje u srdce.

Spotřebitelé, kteří chtějí těžit z lepšího soustředění, více energie nebo zlepšení nálady, se stále častěji rozhodují pro čokoládu s rostlinnými látkami. Botanické látky jsou květy, listy, kořeny, semena nebo stonky rostlin, které jsou ceněny pro své léčivé, aromatické nebo kulinářské vlastnosti. Vzpomeňte si na rozmarýn, skořici, ibišek, eukalyptus nebo kardamom. Tyto byliny a koření často zvyšují zdravotní účinky kakaa.

68 % spotřebitelů po celém světě věří, že rostlinné látky přispívají ke zdraví čokolády, což je v porovnání s rokem 2021 masivní nárůst o 15 %. Ještě více lidí je přesvědčeno o chutnosti, kterou botanické látky dodávají čokoládovým výrobkům, a to 73 %. Díky tomu se botanické látky těsně řadí za ořechy a ovoce jako ingredience, díky nimž se čokoláda může zdát chutná a zároveň zdravá.

Značka čokolády Wizards Magic nabízí čokoládovou tyčinku s přídavkem heřmánku a levandule, kterou nazývá ‘Sweet Dreams’. Čokoláda je napuštěna těmito rostlinnými látkami, Bluenesse a vitaminem E, které pomáhají spotřebitelům relaxovat a nabízejí dobrý spánek. Chytře využívají vnímaných zdravotních přínosů rostlinných látek a dělají reklamu na čokoládu pro konkrétní okamžik a zdravotní cíl.

A beautiful young woman is taking a bite from a healthy dessert that she is holding in her hand

2. Udržitelné zemědělství

Spravedlivý přístup k zemědělcům je lepší pro nás všechny

Fair Trade Original, Rainforest Alliance, čokoláda bez otroků, klimaticky neutrální, mnoho obalů čokolád je poseto certifikacemi a štítky, které spotřebitelům poskytují záruky, jak bylo kakao vyrobeno. Má to svůj důvod, protože podle našeho průzkumu se 68 % spotřebitelů na celém světě zajímá o výrobky, které pocházejí z udržitelných způsobů hospodaření.

Zatímco dříve se udržitelné zemědělství zaměřovalo především na úrodnost půdy, biologickou rozmanitost a neškodnou ochranu před škůdci, nyní vidíme, že se spotřebitelé zaměřují na dodavatelské řetězce, zdroje a etiku. Velký zájem se obrací k sociálnímu dopadu pěstování kakaa. 65 % lidí nyní hledá potraviny, u kterých mají jistotu, že zemědělci dostávají spravedlivou cenu a/nebo příjem na živobytí. V roce 2021 to bylo 60 %.  

Skvělým způsobem, jak využít trend udržitelného zemědělství, je používání čokolády, jako je Belcolade Cacao-Trace. Čokoláda Cacao-Trace podporuje sociální a ekonomický rozvoj pěstitelů kakaa a jejich komunit. V rámci hodnotového řetězce dochází k vyváženému rozdělování zisku, přičemž farmáři dostávají kromě spravedlivé ceny za své boby také jedinečný čokoládový bonus, prémii za kvalitu. Tento přístup vede nejen k lepšímu životu farmářů a jejich komunit, ale také k lepší chuti čokolády pro spotřebitele.

Successful african businessman looks satisfied at a cocoa bean from his plantation

3. Rostlinná výroba

Stejně chutné a bez pocitu viny

Svět čokolády ovládlo hnutí rostlinné stravy. Čokoládové výrobky šetrné ke zvířatům a planetě už nevyrábějí jen malí výrobci, ale i nadnárodní společnost Nestlé vydala veganský KitKat. Potravinářský nadnárodní koncern upravil recepturu ikonické čokoládové tyčinky tak, aby její ekologická stopa byla o 18 % nižší než u běžné tyčinky. Čokoláda pochází z udržitelných zdrojů a mléko bylo nahrazeno alternativou na bázi rýže, aby zůstalo blízké struktuře a chuti originálu. 

Veganský KitKat odpovídá rostoucímu zájmu spotřebitelů o potraviny rostlinného původu. Na celém světě kupuje rostlinné potraviny alespoň jednou měsíčně 56 % spotřebitelů, což je prudký nárůst oproti 36 % v roce 2018. Mnozí vnímají rostlinné pochoutky jako příjemný požitek bez pocitu viny. Spotřebitelé si stále více uvědomují dopad potravinového systému na klima a berou ho v úvahu při svých nákupních rozhodnutích, takže veganská čokoláda je logickou volbou.

Spotřebitelé, kteří si za poslední měsíc nejvíc kupují rostlinné produkty.

Volba veganských potravin dává spotřebitelům pocit hrdosti, protože signalizuje jejich zdravotní a sociální uvědomění. Námitky, že veganské potraviny jsou méně chutné, však také slábnou, protože 52 % respondentů souhlasí s tím, že rostlinné alternativy chutnají stejně dobře jako potraviny živočišného původu. V čokoládovém průmyslu byl největší překážkou pro tvorbu rostlinných výtvorů vývoj čokolády bez mléka podobné mléku a bílé polevy se stejně skvělou zpracovatelností a všestranným použitím jako její mléčný protějšek. Díky současným řešením a technologiím jsou však nyní k dispozici řešení na bázi rostlinné čokolády pro profesionály, která umožňují vytvářet veganské kreace bez kompromisů v chuti a struktuře, čímž se uvolnila cesta pro uvedení mnoha nových veganských čokoládových výrobků na trh.

Location Portrait of female Chocolatier  prepping ingredients for chocolate making, in her commercial grade kitchen.

Už nikdy nepropásnete nový čokoládový trend

Na stránkách Taste Tomorrow.com se celoročně dělíme o nadcházející čokoládové trendy, online hype a nejnovější poznatky spotřebitelů. Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a nezmeškejte příležitost být o krok napřed a posunout své podnikání na vyšší úroveň.

Related Articles