3 nejžhavější cukrářské trendy pro rok 2024

21 zář 2023

Připravte se na to, že do svých cukrářských výtvorů vnesete trochu inovací a navrch nasypete některé trendy. Seřadili jsme 3 nejdůležitější spotřebitelské trendy pro rok 2024, které vyplynuly z našeho nejnovějšího globálního výzkumu Taste Tomorrow. Buďte stále v kontaktu s nejžhavějšími trendy v cukrářství a sladkém pečivu a současně pochopte, co na nich tak přitahuje spotřebitele.

Toto jsou 3 nejžhavější trendy v kategorii sladkých výrobků, které budou formovat cukrářský a pekařský průmysl v roce 2024:

  • Inspirace technologiemi a potěšení ze zážitků

  • Klasika pokračuje

  • Místní autenticita

TTyto trendy vycházejí z poznatků nejrozsáhlejšího spotřebitelského průzkumu v oblasti pekařství, cukrářství a čokoládovnictví Taste Tomorrow. Je to nejen největší program svého druhu na světě, ale také nejrozsáhlejší program, který čerpá informace od 20 000 spotřebitelů z 50 zemí. Náš jedinečný přístup plynule spojuje rozsáhlé spotřebitelské průzkumy s pokročilým sledováním vždy online pomocí nejnovějších technik sémantické umělé inteligence, čímž odhaluje základní potřeby a motivace spotřebitelů, které tyto trendy pohánějí.

Výzkum Taste Tomorrow je založen na 3 pilířích:


    AI & Data Science
    Celosvětový spotřebitelský průzkum
    Trend Framework

Ponořte se do jádra tří průkopnických trendů, které formují budoucnost cukrářského a pekařského průmyslu v roce 2024 a dále:

1. Inspirace technologiemi a zážitek Potěšení

Trend "Tech Inspired", podpořené průkopnickým výzkumem Taste Tomorrow, je hnací silou utvářející trh v roce 2024. Pevně se etablovala jako nejrychleji rostoucí globální trend v oboru. Jádrem je integrace špičkových technologií, jako je umělá inteligence, poháněná rostoucí chutí spotřebitelů po jedinečných a nezapomenutelných kulinářských zážitcích – trend, který jsme pojmenovali jako "Experience Delight". Tato transformace je obzvláště zřejmá, když spotřebitelé přijímají pohodlí online nakupování, což přiměje kamenné cukrárny, aby rozšířily a upravily svou nabídku pro výjimečné a nezapomenutelné zážitky.

Pozoruhodné  je, že významných 42% spotřebitelů na celém světě nyní podporuzje myšlenku více automatizovaných obchodů, což je podstatný nárůst oproti 35% v roce 2018. Tato statistika podtrhuje rostoucí poptávku po technologicky inspirovaných a zajímavých nákupních zážitcích a rozšiřuje tuto poptávku na náš sektor.

Trend "Tech Inspired" je o naplnění touhy spotřebitelů po novosti a zapamatovatelnosti prostřednictvím technologie. Vzhledem k tomu, že moderní spotřebitelé jsou neodolatelně přitahováni k technologicky inspirovaným řešením, která pozvedají jejich kulinářské dobrodružství, měli by cukráři zvážit potenciál ChatGPT - průkopnického nástroje AI. ChatGPT může pomoci pekařům i cukrářům při vytváření průkopnických receptů, které nově definují chutě a dezerty, které ohromí chuťové pohárky zákazníků. Kromě toho ChatGPT vyniká optimalizací využití ingrediencí, snižováním odpadu a zároveň nabízí personalizovaná doporučení pro spotřebitele, kteří hledají mimořádné kulinářské zážitky v oblasti "Experience Delight".

Kamenné obchody mohou využít tohoto zájmu spotřebitelů tím, že nabídnou lákavé produkty, které poskytnou nový požitek z nákupu v nezapomenutelném prostředí. Poskytněte svým zákazníkům prostředí, které jednoduše nelze replikovat online. Vzpomeňte si na prosklenou kuchyni ve zdobené barokní čajovně ve  vídeňském Demelu. Hosté mohou sledovat cukráře v akci a zároveň si vychutnat ikonický kus sacherového dortu pod křišťálovými lustry. To nabízí zábavu a dokonce dělá dort, který chutná lépe, protože hosté mohou sledovat, jak byl připraven. 

2. Klasika pokračuje

Zůstaňte blízko známým při inovacích 

Jedním z druhů pečiva, které se letos stalo virálním na TikToku, byl speciální croissant od londýnské pekárny Le Deli Robuchon. Toto laminované pečivo má dokonale geometrický tvar a přichází v různých příchutích, jako je vanilka, čokoláda a matcha s malinou. TikTokkers si zamilovali  tento výrobek a s velkou radostí se předváděli jak se zakusují do tohoto módního provedení a sdílli svou recenzi se světem. 

Díky této inovaci šéfcukrář Ait Elamouam přesně ví, jak se trefit na správné místo. Zatímco spotřebitelé rádi zkoušejí nové potraviny, nemají zájem pouštět se příliš daleko do neznámých oblastí. Hledají inovace se známým aspektem, jako je důvěryhodný croissant v nové a překvapivé podobě, který je vzrušující jíst, ale nabízí dobře známou chuť a strukturu. Zdá se, že spotřebitelé se stále více drží klasiky, kterou znají a důvěřují  jí, protože 73% spotřebitelů uvádí, že mají rádi známý prvek při zkoušení nových druhů potravin. V roce 2021 to bylo jen 67 % lidí na celém světě. Se skóre 79% spotřebitelů v Jižní Americe, na Středním východě a v Africe jsou obzvláště opatrní vůči všemu, co je příliš nové a odlišné. 

Potěšte spotřebitele nabídkou produktů, které přinášejí pocity tepla a pohodlí. Tradiční horké buchty, croissanty nebo koláče tres leches nabízejí sladké a krémové chutě, které milují všichni, a vyvolávají šťastné vzpomínky na rodinné sešlosti. Pokud chcete experimentovat, vyzkoušejte jídlo s různými texturami a v nových formátech. Nyní více než kdy jindy je textura ceněnou složkou, která může nabídnout novost nebo obeznámenost s pečeným produktem. Přidejte tedy překvapivé karamelové “centrum” do vašeho známého pečiva nebo se jednoduše zaměřte na to, aby vaše těsto na dorty bylo opravdu nadýchané.

Nezapomeňte věnovat zvláštní pozornost také vzhledu, protože termín eye-candy nebyl nikdy vhodnější než dnes. Před pěti lety souhlasilo 54 % spotřebitelů s tím, že potraviny, které dobře vypadají, dobře chutnají. Nyní se toto číslo zvýšilo na 64 %. Jsme přitahováni k dokonale zlatavě hnědému, lesklému a vzdušnému sladkému pečivu, protože krásná tvorba vrstev laminovaného těsta je známkou zkušenosti a řemeslné zručnosti, stejně jako kváskový chléb s pěknou propečenou kůrkou a saténovým leskem nebo bezchybný bonbon. Vzhled je ukazatelem kvality a  řemeslná a ruční estetika je ceněna výše než pouhá vizuální dokonalost. 

3. Místní AUTENTICITA

Lahůdka z blízkého okolí je lepší než pamlsek z dálky

Bývalo zvykem, že věci dovezené z dálky těžily z aury exkluzivity a jedinečnosti, ale náš pohled se nyní obrátil. Spotřebitelé nyní raději kupují místní potraviny nebo potraviny, které jsou vyráběny lokálně. 39 % lidí nakupuje alespoň jednou týdně potraviny, které jsou vyráběny lokálně nebo z místních surovin. Nyní je to místní pečivo a chléb, které jsou ceněny pro svou autentičnost. Získávají autenticitu díky svým speciálním recepturám a těží z vyšší hodnoty a kvalitního vnímání. 

 

  • 69 % spotřebitelů chce být informováno o tom, odkud pochází jejich jídlo
  • 70 % si myslí, že potraviny vyrobené z místních surovin mají pozitivní dopad na životní prostředí
  • 65 % si myslí, že jídlo vyrobené z místních surovin je zdravější

 

Dva ze tří spotřebitelů chtějí vědět, odkud jejich potraviny pocházejí. Transparentnost je tedy klíčová,  pokud chcete profitovat z místního trendu. Nezapomeňte se podělit o to, jak připravujete jídlo, jaké ingredience se používají a odkud pocházejí. 

Volání po transparentnosti je nejvyšší na Blízkém východě a v Africe. 81 % spotřebitelů chce být informováno o těchto specifikacích produktu. Tam známí cukráři, jako je Sahar Parham Al Awadhi, čerpají vliv z místních receptů a vyhledávají nejlepší místní ingredience pro své výtvory. Bývalá šéfcukrářka v Burj Al Arab – jednom z nejluxusnějších hotelů na světě v Dubaji – ráda pracuje s produkty, jako je růžová voda nebo kardamom, pro své charakteristické výtvory, jako je znovuobjevení klasického egyptského Umm Ali jako koule z bílé čokolády s růžovou pěnou, pistáciovou houbou a karamelem. Upřednostňuje používání místních surovin, aby mohla pracovat udržitelněji a podporovat zemědělství ve Spojených arabských emirátech. 

Udržitelnost je důležitou hnací silou i mezi spotřebiteli, aby se rozhodli pro místně vyráběné potraviny. 70 % si myslí, že je to lepší pro životní prostředí. Dalších 65 % věří, že je zdravější jíst také místní produkty. Pokud se tedy rozhodnete pro místní produkci nebo ingredience, budou vaše výrobky atraktivní na mnoha úrovních a pro mnoho různých spotřebitelů. 

Dva ze tří spotřebitelů chtějí vědět, odkud jejich potraviny pocházejí, takže pokud chcete profitovat z místního trendu, je transparentnost klíčová. Nezapomeňte se podělit o informace o tom, jak potraviny vyrábíte, jaké suroviny používáte a odkud pocházejí.

Volání po transparentnosti je nejvyšší na Blízkém východě a v Africe. O těchto specifikacích výrobků chce být informováno 81 % spotřebitelů. Tam známí cukráři, jako je Sahar Parham Al Awadhi, čerpají vliv z místních receptů a pro své výtvory vyhledávají ty nejlepší místní suroviny. Bývalá šéfkuchařka cukrárny v Burj Al Arab - jednom z nejluxusnějších hotelů na světě v Dubaji - ráda pracuje s produkty, jako je růžová voda nebo kardamom, pro své charakteristické výtvory, jako je například vynález klasického egyptského umm Ali jako koule z bílé čokolády s růžovou pěnou, pistáciovou houbou a karamelem. Nejraději používá suroviny z místních zdrojů, aby pracovala udržitelněji a podpořila zemědělství ve Spojených arabských emirátech.

Udržitelnost je i mezi spotřebiteli důležitým podnětem k tomu, aby se rozhodli pro potraviny z místní produkce. Podle 70 % z nich je to lepší pro životní prostředí. Dalších 65 % se domnívá, že je zdravější jíst také místní produkty. Volba místní produkce a/nebo surovin tedy činí vaše výrobky atraktivními na mnoha úrovních a pro mnoho různých spotřebitelů.

Už nikdy nezmeškáte nový trend 

Po celý rok sdílíme nadcházející trendy v pečení, online pečivo a nejnovější poznatky spotřebitelů o Taste Tomorrow. Přihlaste se k odběru našeho zpravodaje a určitě si nenechte ujít příležitost zůstat před křivkou a posunout své podnikání na další úroveň. 

Related Articles